ŠUZA – iz škole u znanost i akademsku zajednicu

ŠUZA - Iz škole u znanost i akademsku zajednicu službeni je program  popularizacije znanosti Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu. Program je namijenjen učenicima osnovnih i srednjih škola i njihovim nastavnicima. Program se izvodi s ciljem povećanja interesa javnosti za znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku.
ŠUZA provodi svoj program kroz razne aktivnosti. Organiziramo radionice i predavanja koja približavaju učenicima nova znanstvena otkrića, tehnološka zanimanja i modernu tehnologiju. Širimo mrežu popularizatora znanosti kroz edukacijske seminare za nastavnike i profesore. Organiziramo posjete škola laboratorijima Fakulteta elektrotehnike i računarstva. U 2017. godini organizirali smo preko 30 radionica i znanstveno-popularnih predavanja, a Fakultet elektrotehnike i računarstva posjetilo je preko 5000 učenika, roditelja i nastavnika u sklopu Dana otvorenih vrata, Noći muzeja, raznih predavanja, radionica i izložbi.

Sljedeći događaji:

13. rujna 2019. NOVsky Novska
27. rujna 2019. Europska noć istraživača
5. - 20. listopada 2019. EU Code Week @ FER
studeni 2019.  Dan otvorenih vrata FER-a
prosinac 2019.  Sat programiranja @ FER

Održan FIRST LEGO League Adria Regia

U subotu, 10.3.2018. u Osnovnoj školi Brinje Grosuplje, Slovenija, održan je FIRST LEGO League turnir Adria regije. Na turniru su nastupile ekipe Slovenije, Hrvatske, Srbije i Makedonije. Hrvatsku su predstavljale 3 ekipe: Brickvengers (djeca zaposlenika Fakulteta elektrotehnike i računarstva i Hrvatskog katoličkog sveučilišta, mentori: doc. dr. sc. Damir Pintar i doc. dr. sc. Mihaela Vranić), I are robot (OŠ Ivana Cankara, Zagreb, mentori: Boris Počuča i Edis Božiković) i 3geared (Udruga Gradionica, Zagreb, mentor: Ivan Decker). Ekipe su svoj nastup na regionalnom natjecanju izborile osvojivši jedno od prva tri mjesta na FIRST LEGO League državnom turniru, na FER-u, u Zagrebu u veljači ove godine u organizaciji Hrvatskog robotičkog saveza.

Na natjecanju djeca su morala pokazati svoje znanje i vještine u četiri kategorije: robotska igra, tehnički intervju, projekt i temeljne vrijednosti na temu „Živa voda“. Za Robotsku igru ekipe su morale pripremiti robota koji će u 2,5 min riješiti maksimalan broj misija vezanih uz vodu i čovjekovo korištenje vode. Na Tehničkom intervjuu su morali objasniti i prezentirati kako su izgradili i programirali robota. Projekt uključuje istraživački rad i inovativno rješenje problema s vodom koji su ekipe detektirale u svojoj okolini. Timski rad, diseminacija rezultata i kolaboracija (čak i sa drugim ekipama) prezentira se unutar Temeljnih vrijednosti. U svakoj kategoriji dodjeljuju se posebne nagrade, a traže se i ukupni pobjednici s odličnim rezultatima u svim kategorijama, koji će Hrvatsku predstavljati na svjetskom natjecanju.

Ekipa Brickvengersi je obradila problem stare infrastrukture za dostavu vode - stare cijevi često pucaju a mogu biti izrađene od materijala potencijalno opasnih za zdravlje. Predložena su dva rješenja: 1) sustav za detekciju pucanja cijevi koja radi na osnovu jeftinih, lako nabavljivih elektroničkih komponenti - senzora za vlagu i integrirane Arduino pločice, te 2)  paketić za kućno testiranje prisutnosti olova u vodi zasnovan na bezopasnoj kemikaliji dostupnoj u svim ljekarnama.

Osim hrvatskih ekipa, na turniru u Sloveniji sudjelovali su i predstavnici hrvatskih sudaca, ocjenjivača i organizatora: Tomislav Jagušt, dr. sc. Kristina Potočki, Krešimir Zidanić i doc. dr. sc. Ana Sović Kržić.

 

Autor: Ana Sović
Popis obavijesti