ŠUZA – iz škole u znanost i akademsku zajednicu

ŠUZA - Iz škole u znanost i akademsku zajednicu službeni je program  popularizacije znanosti Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu. Program je namijenjen učenicima osnovnih i srednjih škola i njihovim nastavnicima. Program se izvodi s ciljem povećanja interesa javnosti za znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku.
ŠUZA provodi svoj program kroz razne aktivnosti. Organiziramo radionice i predavanja koja približavaju učenicima nova znanstvena otkrića, tehnološka zanimanja i modernu tehnologiju. Širimo mrežu popularizatora znanosti putem edukacijskih seminara za nastavnike i profesore. Organiziramo posjete škola laboratorijima Fakulteta elektrotehnike i računarstva. 

U organizaciji Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, pozivaju se studenti Fakulteta elektrotehnike i računarstva da se prijave na interdisciplinarno studentsko natjecanje Transportikum 2026.

Više možete pročitati u nastavku vijesti i u prezentaciji.

Svrha projekta Transportikum je povezivanje visokoobrazovanog kadra s gospodarstvom tijekom i nakon studiranja te povećanje svijesti o važnosti povezivanja obrazovanja i gospodarstva. Jedan od ključnih ciljeva je omogućiti studentima  da steknu praktično iskustvo kroz rješavanje stvarnih projektnih zadataka u suradnji s partnerima iz gospodarstva. Ove aktivnosti će omogućiti da primjenjuju svoje teorijsko znanje na realnim problemima, što će kroz ovaj segment dodatno obogatiti njihovo obrazovanje. Natjecatelji kroz ovaj projekt uče surađivati i raditi u timu, rješavaju zadatke iz realnog sektora, razvijaju poslovne kompetencije i aktivno primjenjuju stečeno znanje. Gospodarstvenici s druge strane dobivaju uvid u razinu znanja natjecatelja te dobivaju nekoliko različitih rješenja određenih izazova u svojim sustavima. Na ovaj način partnerima se pruža pomoć pri odabiru budućih kompetentnih zaposlenika, a kroz različite zadatke pruža se uvid u motiviranost, znanje, kreativnost, snalažljivost i mnoge druge kvalitete uključenih natjecatelja. Partneri se često povežu s određenim brojem natjecatelja koje prate kroz daljnji tijek studiranja i omogućavaju im studentsku praksu, a zatim i zaposlenje u njihovim poduzećima. Uloga Fakulteta je prepoznati potrebe i probleme gospodarstva te prilagoditi nastavu za studente i projektne prijave prema stvarnim potrebama te kroz različite zadatke, izazove i simulacije povećati kompetencije studenata i omogućiti im da aktivno primjenjuju stečena znanja. Ovim projektom omogućava se ulazak studenata na tržište rada te zaposlenje tijekom i nakon studija čime se osigurava ostanak visokoobrazovanog kadra u Republici Hrvatskoj.

Projekt se odvija u četiri faze, koje se organiziraju tijekom jedne akademske godine na sljedeći način:

Prva faza

Početkom akademske godine u listopadu, studenti su pozvani sudjelovati javnim natječajem. Osim studenata Fakulteta prometnih znanosti uključili su se i studenti s drugih fakulteta. Tijekom prijava studenata, Organizacijski odbor aktivno organizira sastanke s postojećim partnerima te s potencijalnim partnerima iz sektora gospodarstva.

Druga faza

Nakon završetka prijava i definiranja partnera u prosincu, slijedi kreiranje projektnih zadataka gospodarstvenika u suradnji s Fakultetom te formiranje timova i odabir zadataka. Natjecatelji mogu birati koliko zadataka i koje zadatke će rješavati, a timove mogu predložiti oni ili ih se rasporedi ovisno o zadacima koje su izabrali. Teži se što je više moguće formiranju interdisciplinarnih timova kako bi tijekom sudjelovanja stekli što više različitih znanja koja će im koristiti u budućem radu. Također, interdisciplinarni timovi su produktivniji u traženju rješenja.

Treća faza

U trećoj fazi koja traje od siječnja do kraja travnja, natjecatelji se organiziraju unutar tima, definiraju raspored sastanaka unutar tima i intenzitet rada na projektnim zadatcima te istražuju problem i rade na rješenju projektnog zadatka. Natjecatelji sami kreiraju prijedloge rješenja uz mentorstvo nastavnika i uz mogućnost korištenja laboratorijske opreme Fakulteta, kao i uz pomoć partnera iz gospodarstva. U trećoj fazi natjecatelji odlaze na terenske posjete u partnerska poduzeća gdje imaju priliku naučiti više o poslovanju, tehnološkim procesima i problematici koja je bila povod za kreiranje projektnog zadatka.

Četvrta faza

Završni događaj na kojem se održavaju prezentacije projektnih rješenja i stručni skup sa predavanjima partnera iz gospodarstva. Planirano je oko 200 uzvanika, studenata, gospodarstvenika, predstavnika akademske zajednice i drugih.

U ovoj fazi partneri iz gospodarstva biraju pobjednički tim koji je onda nagrađen sa 800 eura novčane nagrade. Svaka tvrtka partner bira svog pobjednika.

Autor: Ana Sović
Popis obavijesti